недеља, 13. децембар 2020.

Misteriozni događaj na povratku sa Evropskog klupskog kupa u Ulcinju, na relaciji Ulcinj-Budva

17/11/2020


Opisao sam na Šah mat listi u tri nastavka kako sam doživio Evropski klupski kup i seminar za FIDE internacionalnog organizatora u Ulcinju, kao i peripetije oko povratka. Ipak, o jednom događaju kojeg nisam opisao već dva dana diskutujem sa suprugom. Nismo mogli da izvedemo zaključak te misteriozne pojave, pa možda će neki od čitalaca da sugeriše o čemu se radi.

Odmah posle seminara sam krenuo taksijem na autobusku stanicu pa sam stigao oko 13.30. Sjedio sam u restoranu pored autobusne stanice čekajući manji autobus Nikšić prevoz koji je prema redu vožnje trebao da krene u 15.15 za Budvu. Lagano sam pio koka kolu dok je vrijeme prolazilo i konačno stiže željeni autobus. Čim je autobus došao smjestim se kao uvijek, kad mogu da biram u četvrti red od šofera, prema prozoru. Imao sam putnu torbu i malu torbu sa fasciklom sa seminara. Sve je izgledalo da ide normalno. Vozač mi kaže da moram torbu da stavim iza, u prtljažnik. Upitao sam da li se ta usluga plaća 1 evro. “Ne, besplatno je”, odgovorio je.

Sjeo sam i polako su putnici ulazili. Autobus se skoro skroz popunio. Kroz prednje staklo autobusa vidim poznato lice jednog mladića iz Zelenike, u plavoj jakni. Odmah sam ga prepoznao, ali mi je malo čudno izgledao, nekako ozbiljan. Posle pet minuta ušao je u autobus i kako mu se učinilo da je sve popunjeno pitao je šofera da li može da sjedne odmah iza njega. “Ne može tu”, bio je kratak odgovor. Mladić pogleda dalje i kako je kod mene bilo slobodno mjesto, do proreda, upita me da li je slobodno. “Naravno, izvolite”, rekoh, čudeći se što se ponaša kao da se ne poznajemo već oko petnaest godina i da je mnogo puta bio kod mog starijeg sina kući jer su zajedno išli u školu, a ja sam im bio odjeljenski starješina. Ipak, ništa nisam govorio, razmišljajući o čemu se radi. Da li je to neki dvojnik druga mog sina? Nemoguće. Ipak, karakterističan izgled ovog mladića nije dovodio u sumnju.

Uskoro uđe i poslednji putnik u autobus, jedna mlađa žena i upita šofera da li može da sjedne iza njega. “Da, naravno”, reče vozač. “A meni kaže da ne mogu da tu sjednem”, prokomentarisao je mladić sebi u bradu, ali dovoljno glasno da ga čujem. Isti glas druga mog sina. Zatim je taj mladić uzeo mobilni i nešto kuckao, dok sam ja razmišljao kako to postoje toliko slične osobe. Primjetio sam kada sam se okrenuo da ima istetoviran krst iza uva. To me je još više uvjerilo da ne griješim. Radi se o istoj osobi koju poznajem. Izvadio je neku kesu sa grickalicama i prije nego je krenuo da jede, ponudio mi je. Zahvalio sam se i rekao da ne mogu. Razmišljao sam o mogućnostima – da li se radi o nekoj osobi dvojniku druga mog sina ili nečemu drugom. Posle pola sata nešto je prokomentarisao, za sebe, neku informaciju koju je pročitao na telefonu. Upitao sam ga da li može da vidi red vožnje iz Budve, kad ima autobus za Herceg Novi. Vrlo je rado pogledao red vožnje i rekao mi da ima jedan u 16.20 ali da vjerovatno neću stići na njega, već tek na onaj u 17.15.

Razgovor je krenuo o šahu. Usput je rekao da je bio kod djevojke u Ulcinju, a da živi u Budvi. Razmišljao sam da mu kažem da ima dvojnika u Zelenici i da odmah pogleda na telefon na fejsbuk da se uvjeri. Ipak, možda bi se šokirao i nastale bi neke komplikacije. Opredjelio sam se za ugodan razgovor o šahu i raznim temama koji je tekao sve dok nismo stigli u Budvu u 16.30. Mladić je izašao ispred mene, a ja sam izašao i krenuo da uzmem putnu torbu.

Kako se šofer izgubio na stanici, ostao sam da čekam da se vrati i da otvori prtljažnik. Umjesto njega, vratio se mladić koji je sjedio do mene na relaciji Ulcinj -Budva, lijepo pozdravio, rukovali smo se i pitao me kako se zovem. Rekao sam mu ime i prezime. On je rekao samo svoje ime. To je bilo ime druga mog starijeg sina iz Zelenike.


Нема коментара:

Постави коментар