понедељак, 11. март 2024.

"Mislim da će Firouzja ovaj put voditi borbu za konačnu pobjedu na turniru kandidata-2024."

 

Intervju sa mladom zvijezdom ruskog šaha Artemom Uskovom

Piše: Timur Ganejev
zamjenik šefa sportskog odeljenja “Sport-Express”

Artem Uskov
Foto Pres-služba FŠR

Artem Uskov - o primjeru Karlsena, košarci, strimingu i uspješnoj igri na "Aeroflot Openu".

Završeni "Aeroflot Open" - 2024 u Moskvi pamtio se ne samo po prvoj velikoj  pobjedi iranskog velemajstora Amina Tabatabaia, odličnoj organizaciji, već i sjajnoj igri mladih zvijezda ruskog šaha. Najviše se istakao 13-godišnji Artem Uskov. Svjetski prvak (U-12), najmlađi međunarodni majstor u šahu (IM FIDE) u istoriji Rusije, nije doživio nijedan poraz u devet kola, završivši turnir sa rezultatom "+2" (pobjede nad velemajstorima Konstantinom Sakaevim i Borisom Savčenkom). Još jedan važan detalj: Artem je imao drugi prosječan rejting protivnika na turniru u glavnom gradu (viši je bio samo kod Aleksandra Griščuka). Uskov je igrao nerješeno i protiv Manuela Petrosjana, Davida Paravjana, Arsenija Nesterova i Alekseja Grebnevа.

Uskov je završio turnir u top-30 (bio je rangiran pod brojem 89) i dodao 29,7 rejting poena. Nakon poslednje partije sa svojim vršnjakom Ivanom Zemljanskim (koji je takođe osvojio 5,5 poena, izgubivši  samo od Andreja Esipenka), Artem je odgovarao na pitanja "Sport-Expressa".

Osjećam kako podižem kvalitet igre

- Koliko dugo sarađuješ sa nekad čuvenim šahistom Sergejom Dolmatovom, koji je nekada trenirao Garija Kasparova i Vladimira Kramnika, kao i bio trener ruske reprezentacije?

Artem Uskov- Oko tri godine. Sergej Viktorovič je jedan od mojih trenera. Takođe radim sa Vladimirom Vladimirovičem Dobrovim i Konstantinom Rufovičem Sakaevom.

- Jak tim. Koliko si zadovoljan svojim nastupom na "Aeroflot Openu"?

Artem Uskov-  Naravno, zadovoljan sam. Ovo je jedan od najjačih otvorenih turnira na kojima sam igrao. Plus, uspio sam da osvojim velemajstorski bal, povećavajući i svoj rejting. Ali najvažnije je što osjećam kako se podiže kvalitet moje igre. To je prijatno.

- Do kraja godine postoji li šansa da dobiješ titulu velemajstora?

Artem Uskov-  Pokušaću. Krajem marta imam ozbiljan kružni turnir, još jedna prilika će vjerovatno biti na turniru koji će se održati od aprila do maja.

- Sa kim si želio da igraš na "Aeroflot Openu"?

Artem Uskov- Sa prvim na listi, velemajstorima sa rejtingom 2700+. Ali nisam uspio da stignem do njih. Ipak, svi protivnici su bili jaki. Osam od njih devet  imali su rejting iznad 2500. Raduje me što nisam izgubio nijednu partiju.

Partija Arsenija Nesterova i Artema Uskova.
Foto Pres-služba FŠR

- Krajem prošle godine igrao si odlično na Svjetskom prvenstvu u brzom i blic šahu...

Artem Uskov-  Posebno u blicu, gdje sam osvojio 11 poena (Artem je zauzeo 80. mjesto, iako je bio na startu rangiran pod brojem 167. Uspio je da pobjedi Vladimira Fedoseeva, Andreja Esipenka, Ivana Čeparinova. - Napomena "SЭ"). Imao sam 11. poena iz 18 partija, ali sam u poslednja tri kola izgubio od jakih šahista. Malo je nedostajalo.

- I skoro si pobjedio učesnika turnira kandidata-2024 Vidita Gudžratija...

Artem Uskov- Da, trebao sam, ali u poslednjim sekundama nisam vidio očiglednu pobjedu. Razočaravajući remi.

- Rekao si da ti je lakše igrati protiv najjačih protivnika...

Artem Uskov- Naravno, jer mi ništa neće biti od poraza. Ali ako pobjedim ili odigram remi, to će biti samo plus za mene. Povećaću rejting, a takođe može biti i povod za sticanje novih informacija. Da, i uvijek je interesantnije igrati sa jakima. Učiš se na tome.

Svaki dan igram šah 5-6 sati

- Koja je tvoja omiljena kontrola vremena?

Artem Uskov- Sada bih rekao da je to klasična. U njoj uspješno igram. U brzom i blic šahu sreća ipak ima određeni značaj. Ako biram između blica i brapida, izabrao bih blic. Rapid kontrola mi ne odgovara potpuno

- Aktivno strimuješ. Da li ti to donosi zadovoljstvo?

Artem Uskov- Da. Ponekad možeš zaraditi neke honorare. To je takođe prijatno. U arenama igrača sa titulama bio sam u top-10.

- Pri tome na Chess.com ne igraš?

Artem Uskov-  Da. Nije mi baš draga ta platforma. Na Lichessu je sve jasnije, a serveri manje "laguju".

- Hoćeš li na svom kanalu nekako pratiti turnir kandidata-2024?

- Vjerovatno neću. Nemam vremena za to. Treba puno trenirati da bih nastavio napredovanje. Trenutno svaki dan se bavim šahom  5-6 sati dnevno. Plus, treba ići u školu.

- Ko je favorit muškog turnira kandidata u Torontu?

Artem Uskov- Teško pitanje. Jedino, čini mi se da će Alireza Firouzja ovaj put  voditi borbu za konačnu pobjedu. A ne kao prije dvije godine (zauzeo je šesto mjesto od osam, završivši turnir sa rezultatom "-2". - Napomena "SЭ"). Iako se na čudan način plasirao u Toronto.

- Kao i Gukesh...

Artem Uskov- Gukesh je još u redu, ali Alireza nije otišao na Svjetsko prvenstvo u brzom i blic šahu da bi igrao neke "posebne" mečeve krajem decembra. U svakom slučaju, nije sasvim je korektno osuđivati ga. Ako imaš makar minimalne šanse da se plasiraš na najveći turnir godine, vjerovatno bi trebalo to iskoristiti. Iako Wesley So  ima drugačije mišljenje.

Artem Uskov.
Foto Pres-služba FŠR

Još prije dvije godine bio sam visok 160 cm, sada sam 175 cm

- Ko ti najviše imponuje od mladih zvijezda?

Artem Uskov- Sviđa mi se Magnus Karlsen. On ima nešto posebno u sebi. Norvežanin dominira u svim kontrolama vremena. Njegov primer inspiriše. Što se tiče mladih igrač, još uvijek ne mogu da to kažem.

- Na "Aeroflot Openu" igrao je Denis Lazavik, koga nazivaju veoma perspektivnim velemajstorom. Šta misliš o njemu?

Artem Uskov- U posljednjih nekoliko godina primjetno je podigao nivo svoje igre. Mlad je. Ali ja ga takođe posmatram kao protivnika. U direktnom duelu imamo jednak skor.

- Razgovarao sam s tvojim tatom. Rekao je da voliš košarku. Za koga navijaš?

Artem Uskov- Nisam navijač određenog tima. Mogu pogledati najbolje momente, ali ništa više. Sam volim da igram. Da se poboljšam fizički, trčim. Kada snijeg otopi, sa zadovoljstvom ću igrati basket. Mislim da sam zahvaljujući košarci ozbiljno porastao u poslednje vrijeme. Još prije dvije godine moj rast bio je 160 cm, sada je 175 cm.

https://www.sport-express.ru/chess/reviews/artem-uskov-intervyu-shahmatista-o-primere-karlsena-basketbole-striminge-i-udachnoy-igre-na-aeroflot-open-2188248

Нема коментара:

Постави коментар