понедељак, 6. фебруар 2023.

Volodar Murzin: Skoro čitavo svoje vrijeme posvećujem šahu

 Tekst: Šahovski savez Jakutije

Foto: Šahovski savez Jakutije

Razgovarali smo sa osvajačem srebrne medalje Kupa predsjednika Republike Saha (Jakutija) – faze Kupa Rusije u šahu među muškarcima, najmlađim ruskim velemajstorom, šampionom Rusije do 21 godine i vicešampionom Evrope do 18 godina , 16-godišnjim Volodarom Murzinom o školi, o porodici i, naravno, o šahu.

— Volodare, iznenadila sam se kada sam saznala da imaš četiri sestre. Koliko imaju godina i da li i one igraju šah?

-Da, imam četiri sestre. Najstarija, Agata, u martu će napuniti 18 godina. Adeline ima 14 godina, Ruzanna 12, a Rimma 11. Sve znaju da igraju šah.

— Podrška roditelja je, naravno, veoma važna za mlade šahiste. Kako vas roditelji podržavaju?

- Odgaja nas samo majka i ona podržava interese svakog od nas. Ona je tu za svaki težak trenutak. Otac mi je 2020. godine zabranio putovanje u inostranstvo i ta zabrana mi je ukinuta sudskim putem. To i pandemija odložili su ispunjenje posljednje velemajstorske norme. Pomažu nam i mamini roditelji i rođena tetka, oni čuvaju sestre kada mama i ja idemo na takmičenja.

-U koju školu ideš, koji razred? Da li dobro učiš?

- Sada sam u 10. razredu Gimnazije koja nosi ime E.M. Primakova u odjeljenju Digitalne gimnazije pod vodstvom Igora Petroviča Yagupova, gdje je sve vrlo povoljno prilagođeno za sportiste. Prije toga sam  učio u Gimnaziji br. 16 u Himkiju. Svuda su se prema meni odnosili sa razumijevanjem da sam, prije svega, sportista. Trudim se da dobro učim, ali, naravno, nije tako lako. Sada mi nastavnici pomažu, Aleksandar Viktorovič Yadrin radi sa mnom individualno, vjeruje u mene, priprema me za ispit, želi da položim matematiku u 10. razredu.

- Koji su tvoji omiljeni predmeti?

- Volim književnost, ali ne postoji omiljeni predmet.

- Imaš li kućne ljubimce?

— Da, imam psa jazavičara, zove se Roxy. U našoj porodici postoje i dvije mačke i mačka koja je nedavno udomljena. A tu je i kameleon.

— Kako provodiš slobodno vrijeme?

— Skoro čitavo vrijeme posvećujem šahu. Ako su prijatelji slobodni, onda igramo fudbal. Generalno, naša majka je glavni pokretač zanimljivih šetnji po raznim mjestima, volimo skijanje.

— Reci nam, molim te, o tvojim trenerima i kavi su treninzi sa Mikhailom R. Kobalijom — onlajn ili uživo?



— Moj prvi trener je Sergej Fjodorovič Sulimov, on me naučio osnovama. Predavao je iz sovjetskih knjiga i partija! Vidio sam ga prošle godine, još je vedar i energičan! Nakon toga sam radio sa različitim trenerima, sa Prizantom Yaroslavom, Kokarevim Dmitrijem Nikolajevičem. Veliku pomoć i podršku pružio je Pavel Sergejevič Maletin, sada je predsjednik Šahovskog saveza u Novosibirsku.

Kada se pojavio klub "ProfChessClub" i organizovao naše preseljenje u Moskovsku oblast, u grad Himki, dali su mi trenera Aleksandra Galkina.

Bilo je i drugih koji su podijelili svoja iskustva i savjete. Veoma sam zahvalan svima na njihovom doprinosu.

2017. godine mi je trener postao Mihail Robertovič Kobalija, koji mi je pomogao na Svjetskom prvenstvu u Brazilu, gdje sam kao jedini Rus osvojio srebrnu medalju. Mnogo radi sa mnom, predaje i samostalno radi. Povezani smo, i preko interneta, i uživo. Često je angažovan u Šahovskom savezu Rusije. Takođe mi organizuje sastanke sa raznim velemajstorima, podržava me na turnirima.

- Kakvi su tvoji utisci o učešću na Kupu predsjednika Republike Saha (Jakutija) i pobjedi na brzopoteznom šahovskom turniru?

— Turnir je održan na veoma lijepom mjestu, u Narodnom muzeju umjetnosti, tamo je prosto nevjerovatno! Veoma udobno i veoma lijepo. Organizatori su učinili sve da igračima bude udobno. Na aerodromu smo bili veoma srdačno dočekani, uz poslastice, sve dane turnira bio je veoma bogat kulturni program.

Jako mi se dopala i jakutska kuhinja, sve je jako ukusno. Sjećam se partije protiv Arine Vasiljeve koju sam remizirao u prvom kolu. Bila je to veoma napeta partija. Vrlo živopisan utisak - partija sa Mihailom Kobalijom na centralnom trgu Jakutska na minus 50 stepeni! Bilo je neobično i vrlo zanimljivo igrati na tako nenormalno niskoj temperaturi. Svidio mi se i Republički centar za šah i damu, veoma je prostran i tamo vlada tako prijatna i prijateljska atmosfera.

Володар Мурзин: Почти всё время я посвящаю шахматам - Новости Якутии - Якутия.Инфо (yakutia.info)

Нема коментара:

Постави коментар