четвртак, 4. јануар 2024.

Volim horor filmove, volim Fišera i nazivam svoj stil haosom

 Ruska šahistkinja Gunina postala je svjetska šampionka u brzopoteznom šahu

Piše: Timur Ganejev, zamjenik šefa sportskog odjela Sport Express-a

Valentina Gunina postala je dvaput svjetska šampionka u brzopoteznom šahu.

Valentina Gunina je sjajnim stilom drugi put u svojoj karijeri postala svjetska šampionka u brzopoteznom šahu. Ruskinja je osvojila 14 poena od 17 mogućih, pobjedivši odmah 12 partija (počevši turnir s sedam uzastopnih pobjeda). Rođena u Murmansku, ona je jedna od najsjajnijih današnjih šahistkinja. Osim uspjeha u rapid šahu, 34-godišnja šahistkinja je četverostruka šampionka Rusije, prva trostruka šampionka Evrope u pojedinačnom plasmanu u istoriji, trostruka pobjednica Svjetske šahovske olimpijade, petostruka pobjednica timskog prvenstva Evrope, i svjetska šampionka kao dio tima Rusije. "Sport Express" čestita Valentini na grandioznom uspjehu i prenosi njene najvažnije  citate.

Potpuni igrački haos. Igram neobično, obožavam "žive" šahovske partije. Pripremati se sa računarom mi nije baš po volji. Naravno, imam otvaranja koja poznajem, ali nisu toliko "naučena" kao kod muškaraca.

O idolima

To je Bobi Fišer. Borio se za prava šahista. Zbog Fišera, honorari velemajstora su značajno porasli, a šah se širom svijeta popeo na novi nivo popularnosti. Što se tiče njegove igre, bio je pravi borac. Sviđa mi se da gledam njegove partije, igrao je "živi" šah. O omiljenom savremenom velemajstoru Impresionirana sam Richardom Rapportom. Igra još luđe šah od mene. Obožavam da gledam njegove partije, niko drugi ne igra tako.

Kako se šahisti razlikuju od običnih ljudi?
Mi smo posebni u pozitivnom smislu te riječi. Imamo vrlo strog režim, intenzivno se pripremamo za turnir, dolazimo kući i odmah se pripremamo za drugi. Zbog toga nam gotovo i ne ostaje vremena za privatni život i druženje s prijateljima. Istovremeno, šah – to je ludi adrenalin. To ne možete doživjeti ni na jednom toboganu.

O omiljenom sportu

Ja sam pravi šahovski fanatik. Mogu da odigram svoju partiju, dođem u sobu i uključim se u drugi turnir.

Razlike između muškog i ženskog šaha

Moje mišljenje: to su dva različita sporta. Muškarci prave mnogo manje grešaka. Prvenstveno zbog njihove psihologije, njihova igra je čvršća, a istovremeno mnogo dosadnija. Kao što sam već rekla, oni igraju tvrđe, nekad igraju po osam sati. Djevojke ne bi izdržale toliko fizički. I naravno, imaju potpuno različite honorare. Naša prednost je što možemo da igramo na muškim turnirima, i to nam je dobra priprema, iskustvo. Na primjer, teniserke ne mogu da igraju u muškoj konkurenciji.

O omiljenom filmskom žanru

Horor filmovi - moja strast.

O najvažnijim pobjedama u sastavu reprezentacije

 Svi turniri na kojima smo pobijedili, vrlo su mi dragi: tri šahovske olimpijade, pobjede na prvenstvima Evrope, uspjeh na svjetskom prvenstvu. Igram potpuno drugačije u timu. Na individualnim turnirima mogu da radim što želim. U timu imam povećanu odgovornost prema ekipi.

Российская шахматистка Валентина Гунина второй раз в карьере стала чемпионкой мира по блицу: что о ней известно. Спорт-Экспресс (sport-express.ru)

Нема коментара:

Постави коментар