четвртак, 11. јануар 2024.

„Ponekad mi prsti ne funkcionišu, teško mi je da pomjeram figure.“ Valentina Gunina pobjednica u šahu bori se sa teškom bolešću

 Pobjednica Svjetskog prvenstva u brzopoteznom šahu, Gunina, priča o životu sa dijagnozom „volčanka“ (“lupus eritematosus”).

Piše: Timur Ganejev zamjenik šefa sportskog odeljenja

Valentina Gunina. Foto: Global Look Press

Jedna od šahistkinja velemajstora sa najviše titula u zemlji dijeli priču o svom životu i strašnoj bolesti – s nadom da će to motivisati druge. Krajem decembra, Valentina Gunina je u sjajnom stilu osvojila Svjetsko prvenstvo u brzopoteznom šahu u Samarkandu. Počevši sa sedam uzastopnih pobeda, 34-godišnja Ruskinja nije usporila tempo i do kraja sačuvala vođstvo, doživjevši samo jedan poraz u 17 kolu. Ovo je već druga šampionska titula u brzopoteznom šahu u kolekciji Valentine (ranije je pobijedila 2012. godine). Osim uspjeha u rapid šahu, Gunina je petostruka (!) šampionka Rusije, prva trostruka šampionka Evrope u pojedinačnom takmičenju u istoriji, trostruka pobjednica Svjetske šahovske olimpijade, petostruka pobjednica ekipnog šampionata Evrope, svetska šampionka u sastavu ruske reprezentacije. Dogovorili smo se da se čujemo tokom praznika kako bismo diskutovali o njenom izuzetnom uspjehu, ali razgovor je krenuo u drugom smjeru. Otkrilo se da sportistkinja pati od teške sistemsko-autoimune bolesti – prošle godine su joj ljekari potvrdili dijagnozu „volčanka“. U intervjuu za „Sport-Express“, Gunina je detaljno opisala kako živjeti i nastaviti profesionalnu karijeru kada vam prsti otkazuju i nemate snage da ustanete iz kreveta, kao i ko je i šta je motiviše. Dugo se borila za svoju dijagnozu, svi testovi su bili na granici

-Sletjeli ste u Moskvu 31. decembra. Da li ste imali  snage da proslavite Novu godinu ili su sve emocije ostale u Samarkandu?

Valentina Gunina -Mama je već sve pripremila: salate, predjela, toplo jelo. Samo je trebalo odmoriti se i probuditi za prazničnu trpezu. Brat s nama ne slavi, on jednostavno ide da spava prema svom rasporedu. Kao i tata. A ja sam sa mamom slušala zvukove časovnika, predsjednikov govor, gledali praznični koncert. Ona je željela da čuje nastup SHAMANA (pjevač Jaroslav Dronov. – Nap. „SE“). Tako da je sve prošlo prema planu. 

-Da li je bilo nekih posebnih čestitki? 

Valentina Gunina -Naravno, uvijek je lijepo dobiti čestitku od predsjednika zemlje, ali ipak najprijatnije emocije bile su od toplih riječi članova moje porodice. Bili su veoma iznenađeni što sam uspjela da pobijedim. Zbog bolesti ponekad mi prsti ne funkcionišu, i mama se veoma brinula kako ću jednostavno pomjerati figure. Niko sigurno nije razmišljao o šampionskoj tituli, pa je to bilo prijatno iznenađenje za sve najbliže. 

-Ispričajte nam o svojoj bolesti.

Valentina Gunina -Imam volčanku (teška sistemska-autoimuna bolest. – Nap. „SЭ“). Osjećala sam se loše prije šest godina, kada mi je bilo 28. I tek u maju 2023. godine postavili su mi dijagnozu. Dugo sam se borila za nju, jer su svi testovi bili na granici. Volčanka se prikriva i slična je različitim bolestima. Dugo su mi govorili da je to nešto psihosomatski, ali sam logički shvatala da to nije moguće. Posebno kada jednostavno ne možeš ustati iz kreveta zbog strašne slabosti, doživljavaš strašan bol u mišićima, kostima i stalno si umorna. Uspjevala sam da pronađem dobre specijaliste koji su se bavili tim problemom i kompleksno pristupili rješavanju tog pitanja. Želim da zahvalim ljekarima iz centra Sečenova, kao i doktorki iz Odincovske oblasne bolnice, koja mi je od početka dala do znanja šta se sa mnom dešava. Pratim Selenu Gomez (popularna američka pjevačica i glumica. – Nap. „SЭ“). Ona ima volčanku, i uzima udarne doze lijekova, ponekad mršavi, ponekad se goji. Gomez je imala transplantaciju bubrega. Sve to dijeli sa svojim pratiocima, detaljno sve objašnjava. I ja sam spremna to da uradim – u nadi da će nekome pomoći. Mnogi žive sa volčankom i ne znaju da imaju tako ozbiljnu bolest.

— Vi takođe uzimate posebne lijekove?

— Da, tablete-blokatori koje ublažavaju bol, i hormon. Moram tri puta mjesečno da vadim krv kako bih stalno pratila svoje stanje, i svakih šest mjeseci da ležim u bolnici na ispitivanju čitavog  organizma. Bolest može „spavati“, ali se može naglo pogoršati zbog nekih događaja. Volčanka reaguje na stres, kod mene se jasno „probudio“ nakon početka SVO.

— Možete li opisati svoje simptome?

Valentina Gunina— To je osjećaj da stalno bolujete. Uvijek želite da legnete da spavate. Ali morate se stalno tjerati da se krećete, ne možete ljenčariti. Poslije jednog dana u krevetu, ustati je vrlo, vrlo teško. Srećom, brat mi pruža veliku podršku. Pomogao je da uspostavim režim koji se trudim da pratim iz dana u dan. Perem zube, tuširam se, pijem kafu, doručkujem. Zatim me brat vodi na šetnju, i šetamo oko dva sata. Dolazim umorna, doslovno padam…

— Ali ipak morate igrati šah…

Valentina Gunina — Šah je moja motivacija. Ispostavilo se da ga toliko volim da u trenucima treninga ili zvaničnih partija ponekad zaboravim na bolest. Moj trener kaže da ću se doslovno dovući do treninga i trenirati ispod stola. (Smije se.) Svi koji imaju ‘volčanku’ moraju pronaći nešto što ih motiviše. Meni nije trebalo tražiti ništa. Ipak se fanatično bavim šahom od pete godine. Ljudi s ‘volčankom’ toliko smršaju da ne mogu ustati.

— Čak i ako zanemarimo uspješnu igru u Samarkandu, imali ste uspješnu 2023. godinu.

Valentina Gunina — Da, za to još jednom želim zahvaliti svojoj porodici i treneru. Velika je enigma kako me podnose, a Vanya (Ivan Popov. – Nap. „SЭ“) nije pobjegao od mene, uzimajući u obzir moje stanje. Dugo smo radili u neizvjesnosti. Nije bilo jasno hoću li išta pobijediti ili ne. A 2023. godine uspjela sam da pobijedim na otvorenom turniru u Taškentu. I to sa klasičnom kontrolnom vremena. Tamo je bilo po dva kruga dnevno, i moje šahovske prijateljice jako su brinule za mene. Čudile su se kako u običnom stanju teško izdržati takav maraton, a onda sam odlučila da igram i nekako osvojila prvu nagradu. Još nisam očekivala da ću tako jako da igram na Superfinalu 2023. Početak je bio slab, ali na kraju sam uspjela da stignem i na kraju zauzmem drugo mjesto, izgubivši  samo od Baire Kovanove.

— Vidio sam kako Vam je čestitala nakon pobjede na Svjetskom prvenstvu u Samarkandu. Lijep video.

Valentina Gunina — Da, držala sam se poslednjim snagama, ali kada sam vidjela Baju, počela sam plakati i zakucala se u nju. Ona zna o mojoj bolesti, tako da je razumela moja osećanja. Jan [Nepomniachtchi] mi je vrlo lijepo čestitao. Rekao je da ako mi nešto treba od tableta ili je potreban neki stručnjak, spreman je pomoći.

— Super. Iako mnogi nekako smatraju Jana arogantnim…

Valentina Gunina — Kao i svi geniji, on je neobičan. Ali kada razgovaraš jedan na jedan, vrlo je drag. Dugo smo u prijateljskim odnosima, poznajemo se mnogo godina. Lijepo je što me kolege podržavaju u ovoj teškoj situaciji. Iako sam izgubila mnogo prijatelja u šahu. Ipak je teško komunicirati sa osobom koja stalno ima probleme. Ponekad čujem: „Uvijek se žališ“. Nažalost, ali ovo nisu hirovi, već ozbiljna bolest.

— Može li doći do remisije?

Valentina Gunina — Da, volčanka može ući u remisiju. Ali ako dođe do remisije, tada živiš kao običan čovjek. Do trenutka dok te ponovno ne obuhvati. To je poput mini bombe odgođenog djelovanja, kao kod svih autoimunih bolesti. Bitno je da ne ide dalje, ali, nažalost, počeli su problemi s bubrezima. Moj ljekar bila je izuzetno nezadovoljan, dodao je još tableta. Počeli su problemi i sa vidom. Jedno oko počelo se čudno ponašati. Na zadnjem pregledu su rekli da imam kataraktu. To je nuspojava hormona. Propisane su mi kapi koje su jako neugodne. Od njih počinjem imati problema s nosom. Ljudi misle da imam jaku prehladu, ali zapravo je to samo efekat kapi. Dakle, problemi se množe, ali trudim se da gledam to sa humorom. Na primjer, u vezi katarakte rekla sam ljekarima da mi samo bolesti starijih nedostaju. (Smije se.) Pogodilo je i nervni sistem. Na pozadini bolesti naišla je i fibromialgija. Takav problem ima i Lady Gaga. U SAD-u se to smatra ozbiljnom bolešću, ona stalno prolazi kroz terapije  injekcijama. Kod nas postavljaju pitanje u vezi tog problema.

— Sada situacije koje ste smatrali teškim prije bolesti vjerojatno izgledaju smiješno.

Valentina Gunina— Nije o tome riječ. U istom Samarkandu momci se žale: uzalud sam išao na taj ili onaj turnir, koliko sam samo rejtinga izgubio. Gledam ih i mislim: o čemu oni? Iako mi je nekad samo padanje na ispitima na fakultetu izgledalo kao kraj svijeta. Smiješno je to sada sjetiti se. Zapravo, bolest te čini jačim. Koliko god to banalno zvučalo. Jer ako se ne skupiš, ne počneš živjeti prema jasnom rasporedu, jednostavno ćeš pasti. Vidjela sam ljude sa ‘volčankom’, koji toliko smršave da se stvarno ne mogu ustati. Bitno je da se ne dovedete do takvog stanja. Inače se organizam jednostavno neće moći oporaviti. Na pozadini bolesti pojavio se anksiozno-depresivni poremećaj.

— Što je najteže kod bolesti?

Valentina Gunina— Mislila sam da je to bol, ali ispostavilo se da je najteže – liječenje. Prvi mjesec me mučila toliko jako mučnina  da sam mislila – kraj je. A onda sam se navikla. U drugom mjesecu mučnina je bila manje. Pomislila sam: u redu, tako se još može živjeti.

— A šta boli?

Valentina Gunina — Šake. One uvijek bole. Čak ni blokatori ne pomažu.  Stopala, bedra. Povremeno počnu boljeti prsa, i pojave se osjećaji da osjećam svoja rebra, unutrašnjost. Kažu da se to često događa kod ‘volčanke’. Redovno treba provjeravati sve organe, posebno bubrege. Kad ležim u bolnici, oni pregledavaju sve od glave do pete.

— Teško je zamisliti kako se u takvom stanju usmjeriti na profesionalni sport, pripremu za turnire…

Valentina Gunina — Bol nije najgore, kad se radi o igri. U pozadini ‘volčanke’ pojavio se anksiozno-depresivni poremećaj. Kad sam pokušavala da igram ekipno prvenstvo Rusije u Sočiju, umarala sam se ne od igre, već od toga što mi je raspoloženje stalno skakalo gore-dolje. Pet minuta sam sretna, pet minuta padam u pakao. Tako sam počela uzimati antidepresive.

— Postalo je lakše?

 Valentina Gunina — Primjetno, ali kad su počeli problemi s bubrezima, ljekar je preporučio da se počne smanjivati ​​litij i postupno ga ukloni. Ja uzimam veliku dozu antidepresiva. Nikad se nisam bojala ovisnosti, postoje gore stvari gore. Ali, uvijek morate biti spremni na to da možete „puknuti“.


— Psihijatar i psiholog pružaju ozbiljnu pomoć?

 Valentina Gunina— Mnogi se od nas boje psihologa i psihijatara. Na primjer, moja mama je osoba sovjetske čvrstoće. Uvijek je smatrala da se morate nositi sa svime sami. Kaže, djed je ratovao, kakav psihijatar? Ali, gledajući mene, sada kaže da svi moraju trčati psihologu. Takva transformacija. Čini mi se da su šahistima vrlo korisni treninzi sa psihologom. Terapijom upoznaješ sebe, učiš važne vještine. Na primjer, kad počne mučnina, uzmem telefon i počnem da tražim nešto o geografiji. Uvijek sam slabo stajala u tome, ali sada sam naučila položaj svih zemalja na karti, nazive glavnih gradova… I vještina ometanja djeluje, mučnina postupno popušta.

— Oprostite na pitanju, ali idu li sve nagrade na liječenje?

Valentina Gunina — Ne. Veliko hvala Ruskoj šahovskoj federaciji, predsjedniku saveza Andreju Vasiljeviču Filatovu i Ministarstvu sporta na pomoći. Sve analize za ‘volčanku’, a vrlo su skupe, predajem preko bolnice za članove ruskog nacionalnog tima. U Sečenovki ležim besplatno. Sama plaćam tablete, seanse s psihologom i psihoterapeutom, masaže. Dakle, Federacija preuzima glavni teret, manje troškove plaćam od nagrada. Iako su ponekad ti troškovi značajni. Posebno kad ne uspijem nešto osvojiti. Svakih šest mjeseci prolazim obavezni medicinski pregled, kao član ruske reprezentacije. I tamo postoji test: trebate voziti bicikl ili trčati na traci. Posljednji put mi je išlo dobro trčanje na traci. Razumije se, sportistima na njoj daju prekomjerni napor. A meni je teško ići uzbrdo, da ne govorim već o trčanju. Ljekar se jako brinuo, pitao je hoću li izgubiti svijest. Ali bila mi je potrebna ta dozvola toliko da sam se doslovno uhvatila za ručku i ispunila normu.

Mogućnosti našeg tijela ponekad su zaista impresivne…

Valentina Gunina— Iako pred Novu godinu nisam uspjela dobiti dozvolu da idem na okupljanje nacionalnog tima. Poslali su me ponovno na dodatne pretrage. Shvatila sam da neću stići otputovati s djevojkama u Kislovodsk i odlučila sam da ćemo organizovati vlastiti mini-trening sa trenerom. Potrošila sam sve preostale nagrade za 2023. godinu na to. Mama čak brine: na koji način ćemo onda proslaviti Novu godinu? (Smije se.) Tako da sam sretna što sam uspjela pokriti te troškove. Iako putovanja u Samarkand moglo je i da ne bude.

— Zašto?

Valentina Gunina — Nije bilo novca za karte. Na Svjetskom prvenstvu u rapidu i brzopoteznom šahu poziv na račun organizatora dobijaju samo šahistkinje sa rejtingom od 2500. Moj rejting sada je niži. Nazvala sam Irinu Vasiljevič, to je moja direktorka u školi Anatolija Karpova. Obično do kraja godine blagajna u školi bude prazna, ali pronašli su način da plate moje putovanje. Ne možete ni zamisliti koliko sam bila sretna, veliko hvala! Tako da uspjeh dolazi iz takvih malih detalja.

— Izvorno sam želio pitati koji vam je naslov bio emocionalniji -2012. ili 2023., – ali sada je sve jasno.

Valentina Gunina — 2012. godine bila sam mlada. Nula znanja, nula iskustva, ali zato je postojala nevjerojatna želja da sve pobijedim. Luda aktivnost, brzo razmišljanje. Sada imam znanje, iskustvo, ali nemam energije. Ponekad imam zastoje. Zbog toga što me prsti bole, ponekad mi je čak teško spustiti figuru. Dakle, igranje rapid šaha i brzopoteznog šaha za mene je pravi izazov, ali u klasičnom šahu je još teže, nedostatak „fizike“ se osjeća, to se odnosi na pitanje treba li šahista baviti se sportom.

Dobro je da sam prošle godine imala puno igračke prakse. U Šahovskoj federaciji Moskve, kod Artema Zamfiroviča Ahmetova, svake subote i nedjelje održavaju se turniri u rapidu i blicu. Okuplja se vrlo pristojan sastav, puno muških velemajstora, jakih djevojaka. Kada sam prvi put došla, gotovo sam zaplakala. Ništa mi nije išlo, teško sam pomicala figure, puno sam „previđala“. Ali odlučila sam nastaviti. Na kraju, oni su me tako utrenirali da sam u Samarkandu pokazala vrlo koherentnu igru.

— Mogli ste osvojiti medalju i na Svjetskom prvenstvu u rapidu. Zauzeli ste 4-8. mjesto, pobijedivši odmah u 8 partija od 11.

Valentina Gunina — Kao što sam već rekla, važno mi je održavati režim, a u Uzbekistanu je bio noćni let. Trudila sam se da spavam, ali bilo je teško. Prvog dana sam se prilagođavala i uspjela pobijediti tri partije od četiri. Drugog dana „previdjela“ sam u dvije uzastopne partije (izgubila je od Estonke Mai Narve i indijske šahistkinje Nutakki Priyanke. – Napomena „SE“). Zato sam dobila posljednje četiri. One su bile prilično kvalitetne, pa sam imala dobar osjećaj prije brzopoteznog turnira. Svako jutro analizirali smo odigrane partije. Trener bi mi objašnjavao gdje sam pogriješila, gdje nisam dobro procijenila poziciju. Vanya je predložio da to radimo nakon turnira, ali meni je, naprotiv, bilo draže brza analiza kako ne bih ponavljala iste greške. Tako da je to bila i njegova pobjeda, sjajno me pripremio.

 — Koliko godina radite s Ivanom Popovim?

Valentina Gunina — Skoro pet godina. Već smo prošli fazu uigravanja, i sada sve ide kao podmazano. Ivan je velemajstor, dugo vremena trenirao s Markom Izrailevičem Dvoretskim, igra za moskovski tim. Govorim ovo zato što je prije svega jak igrač. Prvobitno sam radila s Igorom Lysy-jem (prvak Rusije 2014. godine. – Napomena „SE“), ali u određenom trenutku odlučila sam se prebaciti na 1.e4 i pozvati Ivana u tim. Nekoliko godina smo trenirali zajedno, ali onda smo se razišli. I to zbog toga što sam puno vremena posvetila zdravlju. Pozdrav Igoru! Tražila sam nove trenere, ali na kraju sam ipak ostala s Ivanom. Smatram to jednim od najuspješnijih odluka u mojoj karijeri. Mama se moli za njega. Kaže da je jedini koji je pronašao pristup prema meni. Moj karakter nije jednostavan

— U čemu se sastoji njegov pristup?

Valentina Gunina — Prelazimo sa jednog nivoa  razumijevanja šaha na drugi. Stalno rješavamo zadatke. U nekoliko mjeseci možemo riješiti do dvije hiljade zadataka. Sada prelazim na novi nivo, kako ga nazivam: ‘nezemaljski šah’. Stalno se čudim – zar se to moglo? To još jednom govori o tome da moj interes za igrom nikada ne jenjava. Gledala sam Magnusa [Carlsena] u Samarkandu. Vidljivo je da mu je dosta šaha, ali odakle mu dolazi motivacija da dolazi i pobjeđuje na velikim turnirima? Ne mogu to shvatiti.

Ograničila bih upozorenje Dubovu i Nepomniachtchiju

— U brzopoteznom turniru, dva kola prije kraja, Aleksandra Kostenuk zaostajala je od vas samo pola poena, a trebali ste igrati sa dvije vrhunske šahistkinje: Ju Wenjun i Annom Muzychuk. Mnogi bi se živcirali na vašem mjestu, ali vi ste obe partije dobili. Sjetimo se njih.

Valentina Gunina — U partiji sa Ju došlo je do Tarrashove obrane. Imam problema sa ovim otvaranjem, ali puno smo ga analizirali na treninzima. Obično to ide ovako: ja sjedim za šahovskom tablom, a trener sjedi ispred snažnog računara. Takva je  moderna analiza. Pitam što će se dogoditi ako odem ovako ili onako. Postavljam hiljadu pitanja, a Vanya mi odmah daje rješenja. Tako dobro uspijem da zapamtim varijante. Dakle, ako se vratimo na partiju, sjećala sam se svih jakih ideja, uhvatila njenu kraljicu, ali zbog umora sam malo pogriješila u završnici. Mogla je početi borba, ali i Ju Wenjun je sama „previdjela“ kao odgovor, i partija je završena. Sa Anom je bila vrlo emotivna igra, Grünfeldova obrana. Vrlo oštra varijanta! Čitavo  vrijeme tokom blica osjećala sam da trener sjedi pored mene i hvali me da sve radim ispravno.

— Razgovaralo se i o priči da vam Anna nije pružila  ruku.

Valentina Gunina — Još prije partije sa Mashom Muzychuk u 13. kolu, glavni sudija mi je prišao i upozorio da se ne rukujemo. U redu, sve razumijem. Sa Anom je bilo isto. Šta tu reći? Osuđuju ih zbog toga u njihovoj zemlji. Ako pozdraviš rusku protivnicu, mogu te nazvati izdajnikom. Živimo u takvim vremenima.

— Prvi dan brzog turnira obilježila su dva skandala. Prvo, zbog žalbe Andrewa Honga, sledeći kolo je odgođeno za sat, a u 11. kolu Jan Nepomniachtchi i Daniil Dubov su izgubili pola poena zbog neriješenog rezultata. Kako ste reagovali na to?

Valentina Gunina— Razumijem Hongovu žalbu. To se moglo dogoditi bilo kojem šahisti, posebno bi bilo razočaravajuće da se to dogodi u odlučujućim kolima i utiče na raspodjelu medalja. Dakle, mirno sam se odnosila prema odgađanju kola. Takođe, u to vrijeme su mi već počele djelovati kapljice za oči, i samo sam o tome razmišljala. Bila sam poput hodajućeg slijepog miša, „ljudi, dajte mjesto starici, molim vas“. Da, momcima se to odgađanje nije svidjelo, meni je bilo lako (iako se trener bojao da ću se umoriti). Kaže, nije mučnina, pa dobro. Što se tiče drugog skandala, saznala sam za to kasno naveče, ležeći u krevetu. Imali smo veliku raspravu o odluci sudije. Činilo mi se da su momci pogriješili igrajući neriješeno na taj način (velemajstori su u međusobnoj partiji sve poteze odigrali samo konjima i vratili ih na početne pozicije u 12. potezu. – Napomena „SE“). To izgleda kao cirkusijada, i stekla sam utisak da su ih kaznili zbog samog izbora načina igre. Jan tvrdi da su ih jednostavno kaznili zbog neriješenog rezultata. Iako su na tehničkom sastanku rekli da se remi može sklopiti u bilo kojem trenutku. Nema ograničenja u broju poteza. Ali, ponavljam, neriješeno se može postići normalno, bez privlačenja nepotrebnog pažnje. Posebno kad igraju predstavnici iste zemlje.

— Dakle, odluku glavnog sudije možete razumjeti?

Valentina Gunina—  Ja bih se ograničila na upozorenje. Dvije nule su  previše. Iako je možda smatrao da je to loš primjer za vrlo mlade šahiste, koji su ovaj put bili na Svjetskom prvenstvu.

Roman Kostomarov.
Foto Aleksandr Fedorov, „SE“

Primjer Kostomarova me motiviše

— Da li ste uspjeli posjetiti Samarkand?

Valentina Gunina— Ne, naravno. Od čitavog kulturnog programa prisustvovala sam samo otvaranju. Bilo je veselo: plesovi, lokalni folklor, Magnus je obukao nacionalni kostim… Onda su momci otišli na večeru za učesnike, a meni je već nestalo snage. Otišla sam u hotel, popila kiselu vodu i legla da spavam.

— Ima li to veze s dijetom?

Valentina Gunina— Loše sam jela u novembru -decembru. Izgubila sam više od 10 kg. Ljekar me uputio nutricionisti kako bih shvatila šta ne smijem jesti. Iako se čini da bih trebala jesti bilo šta. Tokom praznika pojela sam puno mamine ruske salate i hladetine. To mi je malo vratilo apetit. U Samarkandu sam doručkovala, a tokom dana uglavnom pila kafu. Večerom sam se ograničila na kiselu vodu. Moj je problem u tome što se ujutro i tokom dana krećem, a pred večeru uglavnom ležim. Jedino, mogu izaći i prošetati sa psima.

— Imate ih nekoliko?

Valentina Gunina — Dva psa i mačku. Sve smo ih pronašli na ulici.

— Super.

Valentina Gunina — Ponekad posjetim kanal Marije Fomine i Aleksandra Morozeviča. Igram sa pretplatnicima, raspravljamo sa Mashom o vijestima, a sve donacije pretplatnika koje dođu na moj prijenos idu u azile za životinje. Tokom ovih praznika prikupili smo prilično veliku sumu.

— Često posjećujete rodni Murmansk?

Valentina Gunina — Nakon što se brat preselio u Moskvu, puno rjeđe sam počela putovati. Prije nekoliko godina u Murmansku se počeo održavati turnir „Polarni gambit“. Trudim se da ga ne propustim. Prvo, mogu posjetiti tatu. Nadam se da će se i on uskoro preseliti u Moskvu. Drugo, radujem se što u mom rodnom gradu sada održavaju sveruski  turniri. U našem djetinjstvu, administracija često nije imala novca. Iako je to i dalje čest problem za mnoge.

 — Čime se bavi vaš brat?

Valentina Gunina — Brat je stariji tri godine, iako nam se razlika čini barem 10 godina. On je super razuman, obrazovan. Ponosim se njime i želim mu još jednom zahvaliti na podršci. Radio je kao šahovski trener u Murmansku i nakon selidbe uspio je pronaći posao u Moskvi, u šahovskoj školi FŠM u centru Mossoveta. Takođe pomaže Anastasiji Spitsynoj. Preporučila sam ga njoj, i njih dvoje su odličan tim.

— Postavili ste ciljeve za 2024. godinu?

Valentina Gunina — Ako govorimo o šahu, čekam ponovno početak treninga. A kalendar turnira sastaviću nakon sljedećeg pregleda. Treba saznati šta je s bubrezima, koje lijekove uzimati. Ne želim da bolest zahvati jetru. Napravit ću sebi poseban kauč za ‘staračko jadikovanje’. Jasno je da idealno želim da igram mnogo klasičnih turnira, ali shvaćam da je to malo vjerojatno u mom trenutnom stanju. Treba visoka koncentracija, a meni je čak teško gledati film, pročitati knjigu. Slova mi se zamagljuju. Pročitam nekoliko stranica i odložim knjigu. Nedavno sam uspjela proći roman „Mala žena“. Vrlo mi se svidio. Još jedan od važnih ciljeva za godinu dana je prikupiti sve potrebne dokumente i dobiti treću grupu invalidnosti.

— Što vas motiviše, osim porodične podrške i šaha?

Valentina Gunina— Priče drugih ljudi. Jackie Chan je govorio da zbog brojnih povreda mora vježbati nekoliko sati svako jutro nakon buđenja kako bi imao barem minimalnu pokretljivost. Ili sam bila iznenađena kad sam pročitala da su Bruce Willisu dijagnostikovali  demenciju. Ostalo mu je još nekoliko godina života, neće prepoznati svoje najbliže… To je nepravda prema čovjeku. Moji problemi u poređenju sa njegovima su smiješni. Mama takođe pažljivo prati Romana Kostomarova. Ona  obožava umjetničko klizanje, ne propušta ni jedno veliko takmičenje. Sjećam se da smo zajedno gledali Olimpijadu u Torinu 2006. godine, gdje su on i Tatiana Navka osvojili zlato. Kad mu se dogodila čitava ta priča, počeo je naš spor. Ja sam tvrdila da mu treba mirno „odletjeti“ u drugi svijet. Mama je insistirala da, bez obzira na sve, mora nastaviti borbu. Iskreno, nisam vjerovala da će se uspjeti da se oporavi, ali sada, kada čovjek izvodi takve treninge koji mi nisu bile mogući čak i kada sam bila potpuno zdrava… A kad je izašao na led na protezama… Shvatila sam da je mama bila u pravu. To je stvarno dobro i motiviše. Zato i ja detaljno pričam o bolesti. O njenim manifestacijama, komplikacijama, teškoćama… Ne samo zato što želim jadikovati. Možda to nekoga motiviše da ode i obavi pregled tijela? Razmislite o smislu života. Posvetite se liječenju koje sam odgađala… Evo, pitali ste za planove.

— Da.

Valentina Gunina — Nedavno me psiholog upitala čime bih se bavila ako više ne bih mogla da igram šah. Pitanje me stvarno iznenadilo. Kako to, ne igrati šah? Mislim da će šah uvijek biti prisutan u mom životu. Ali ne isključujem mogućnost da krenem na drugi fakultet. Na primjer, sviđa mi se arheologija. Shvatam da je teško zamisliti me na iskopavanjima sa mojom bolesti, ali isti Roman [Kostomarov] pokazuje da ništa nije nemoguće.

-Kraj intervjua-

https://www.sport-express.ru/chess/reviews/shahmatistka-gunina-rasskazala-o-zhizni-s-diagnozom-volchanka-intervyu-2166703/


Нема коментара:

Постави коментар