среда, 20. септембар 2023.

Intervju sa Aleksejem Grebnevom

18.09.2023.

Aleksej Grebnev: Ne bojte se indijskih šahista!

Azijski juniorski šampion odgovarao je na pitanja Mihaila Lašmanova

Sedamnaestogodišnji internacionalni majstor iz Toljatija osvojio je dvije zlatne medalje na azijskom juniorskom prvenstvu do 20 godina koje je prije neki dan završeno u indijskom gradu Jamshedpuru. Prije početka prvenstva na internetu su se mogle naići na sledeće izjave: “Poslali su Ljošu da ga rastrgnu” i “uskoro ćemo vidjeti kako će Indijci početi da muče nesretnog Grebneva”... Osramotivši pesimiste, Alexey je nakon povratka kući iznio svoje utiske o putovanju i ispričao zašto se ne treba plašiti indijskih šahovskih talenata.

– Aleksej, čestitam na pobjedi! Kako ste došli na šampionat Azije?

Aleksej Grebnev – Za ovaj turnir sam saznao sasvim slučajno – objavljeno je saopštenje na sajtu FCR-a. Pogledao sam raspis i pomislio da bi bilo zanimljivo igrati tamo. Ali, kako su putovanja na međunarodne turnire skupa, sponzorstva nema, a finansijska situacija moje porodice ne dozvoljava da učestvujem na takvim turnirima, nažalost zatvorio sam raspis turnira. Međutim, nakon nekog vremena stigla je ponuda Ruske šahovske federacije za učešće na prvenstvu Azije, jer su igrači koji su osvojili prva tri mjesta na prvenstvu Rusije do 21 godine odbili da tamo putuju iz individualnih razloga. Kao rezultat toga, ovo pravo je prešlo na mene, pošto sam zauzeo 4. mjesto u Rusiji. Pristao sam  – nisam htio da  propustim ovu priliku! Iskreno sam zahvalan Ministarstvu sporta Ruske Federacije i Ruskom šahovskom savezu na efikasnosti u pripremi svih dokumenata za učešće na juniorskom prvenstvu Azije.

– Kakvi su vaši utisci o Indiji? Gdje ste živjeli,kako ste se hranili, da li vam se svidjelo?

Aleksej Grebnev – Samo imam dobre utiske sa turnira i u vezi organizacije. Sačekali su nas na aerodromu Ranči i udobno smjestili u hotel “The Sonnet Jamshedpur”. Zahvaljujući dobro uigranom radu tima Ruske šahovske federacije, imali smo odlične individualne sobe. Svaki dan su nas vraćali i vozili na turnir. Hrana je bila neobično začinjena, ali mi se svidjelo. Odnos Indijaca prema nama je bio sa velikim poštovanjem. Loša strana je vremenska razlika, zbog koje smo morali da ustajemo veoma rano i da  igramo pospani...

– Da li ste uspjeli da komunicirate sa Anandom?

Aleksej Grebnev – Ne, bio je samo na ceremoniji otvaranja. Ali od drugih Indijaca nije drugi mogao da mu priđe... Vjerovatno će naše fotografije sa Nastom (Anastasia Ivanova, učesnica ženskog turnira iz Rusije - M.L.) sada biti u svakom domu...

– Nastup ste započeli porazom u prvoj partiji rapida. Činilo se da su se prognoze pesimista obistinile. Niste imali vremena da se aklimatizujete, jeste li se osjećali nesigurno ili je bilo drugih razloga?

Aleksej Grebnev – Rekao bih da je bilo nekoliko razloga. To je psihološki mit da su Indijci potcijenjeni sa rejtingom i da imaju odličnu pripremu. Drugi razlog je što smo ranije dovedeni na otvaranje i više od sat vremena smo bili u zagušljivoj sali. Treće, turnir je počeo vrlo rano, moj organizam je u to vrijeme još spavao. I četvrto, smanjili su kontrolu vremena... Ali zahvaljujući rapidu stekao sam samopouzdanje u sebe i svoje sposobnosti. Rekao bih da se ovaj rapid pokazao kao trening pred pravi turnir. Analizirajući čitav moj nastup, mogu sa sigurnošću reći da je prva izgubljena partija u rapidu donijela pobjedu na turniru po klasičnom sistemu!

Alexey Grebnev. Fotografija: H. Ghosh

Kada ste osjetili da igrate u dobroj formi?

Aleksej Grebnev – Nisam se fokusirao na ovo, već, najvjerovatnije, odmah nakon rapida, koji je raspršio mit o snazi ​​i rejtingu Indijaca. Došao sam do saznanja da su to isti momci kao i ja.

Koliko je bio težak raspored turnira? Da li ste  imali vremena da se pripremite za partije?

Aleksej Grebnev – Raspored nije bio težak, ali činjenica da je igra počinjala u 7.30 ujutro po moskovskom vremenu – da, teško je bilo! Pripremao sam se noću, pošto je moj organizam  nastavio da živi po samarskom vremenu. Čudno, bolje sam podnosio dva kola dnevno nego jedno.

Ko vam je pomagao tokom turnira?

Aleksej Grebnev – Kao i obično, trenersku podršku i uputstva dobio sam od svog stalnog trenera Dmitrija Aleksandroviča Afanasjeva iz Toljatija. I, naravno, značajna je bila riječ Vadima Viktoroviča Zvjaginceva, koji je pratio Nastju i mene.

Vadim Zvjagincev, Anastasija Ivanova i Aleksej Grebnev

– Koja je prava snaga Indijaca koji su igrali na turniru? Trebamo li ih se bojati?

Aleksej Grebnev – Reći ću ovako: igraju brzo! Ali ovo je samo utisak, ne treba ih se bojati - naprotiv, potrebno je doći i igrati s njima, stičući novo iskustvo i poboljšavajući svoj stil igre. Već sam taj put prešao.

Koji je turnir jači – ovo ili prošlogodišnje Evropsko prvenstvo do 18 godina, gde ste zauzeli četvrto mesto? Hoće li ruski šahisti moći da pariraju azijskim?

Aleksej Grebnev – Teško je odgovoriti koji je turnir jači. Ali, naravno, moći će da se takmiče. Najvažnije je zapamtiti da su to šahisti kao i vi, sa svojim strahovima, ambicijama i stilom igre.

– Sada ste student Uralskog državnog rudarskog univerziteta. Koliko vam se tempo života promijenio u odnosu na školu?

Aleksej Grebnev – Mislim da se nije promijenio, ali vrijeme će pokazati... Upravo sam preuzeo ulogu studenta, a preda mnom je mnogo novih stvari.

– Tradicionalno pitanje: koji su vaši neposredni planovi?

Aleksej Grebnev – Moj kalendarski plan je spontan

i zavisi od niza faktora. Ali sledeći turnir je učešće na Sveruskom takmičenju među studentima, koje će se održati od 21. do 28. septembra u Tomsku. Što se tiče ostalih turnira, moja majka i ja još uvijek razgovaramo o budućem rasporedu. Koristeći ovu priliku, želim da izrazim duboku zahvalnost mojoj majci Eleni Vladimirovnoj, koja me je dovela u šahovski klub pre 11 godina i koja je organizator i inspirator svih mojih pobjeda!

– Želimo vam nove sjajne pobjede!

https://ruchess.ru/news/report/aleksey_grebnev_ne_stoit_boyatsya_

Нема коментара:

Постави коментар