уторак, 6. децембар 2022.

Intervju sa Sananom Syugirovom

 Piše: Timur Ganeev (Sport Express), 5.12.2022

Sanan Syugirov. Fotografija Eteri Kublashvili, SE

1/3

Bio je na korak od pobjede u superfinalu šampionata Rusije u rapidu, a sada će pokušati da se dokaže na Svjetskom prvenstvu u rapid  šahu u Alma-Ati.

Sanan Syugirov je imao sjajnu godinu. Bio je drugi u superfinalu ruskog prvenstva u Čeboksariju i vodio do posljednjeg kola. Tada je Syugirov remizirao sa Andrejem Esipenkom, a Daniil Dubov ga je dostigao, pobedivši Ilju Iljušenka. Sjugirov i Dubov su po pravilniku odigrali dodatni meč. Oba susreta u brzopoteznom šahu završena su neriješeno, neriješeno je završena i partija Armagedon, a za pobjednika je proglašen Dubov, koji je igrao crnim figurama. Takođe, Sanan je, uprkos malim mogućnostima da igra na međunarodnim turnirima, uveliko popravio svoj rejting i sada je vrlo blizu prvih 30 (2712). Ispred Syugirova je Svjetsko prvenstvo u rapid šahu u Alma-Ati, gdje je u mogućnosti da pruži sjajan nastup. "SE" je uspio da komunicira sa 29-godišnjim velemajstorom nakon tradicionalnog Kupa Grupacije kompanija "Region" u brzopoteznom šahu, koji je održan od 2. do 4. decembra u Centralnoj kući šaha.

— Sanane, da li je to bila najbolja godina u vašoj karijeri?

Sanan Sjugirov- Osim omladinskih uspjeha (tri puta osvajač omladinskih prvenstava Evrope i dva puta - svjetskog prvenstva. - cca. "SE"), ovo je definitivno najuspješnija godina od posljednjih deset. Na skoro svim takmičenjima na kojima sam igrao uspio sam da osvojim ili podijelim prvo mjesto.

-Da li ste teško podnijeli poraz od Dubova?

Sanan Sjugirov — Ne bih rekao. Ipak, Armagedon je više lutrija. Želio sam da pobedim, ali i Daniil je igrao dobro.

- Da li to znači da Daniil ima više iskustva u taj-brejkovima?

Sanan Sjugirov -Ne, mi smo profesionalci. Obojica smo više puta igrali dodatne mini-mečeve. Jednostavno mi nije išlo. Imao sam minimalne šanse u odlučujućoj partiji, ali može se reći da to nije bio moj dan.

- Da li ćete učestvovati na Svjetskom prvenstvu u rapid  šahu koji je zakazan za kraj decembra?

Sanan Sjugirov -Hoću. Postoje neke manje tehničke poteškoće. Nadam se da ću ih moći riješiti.

- Ko bi bio favorit?

Sanan Sjugirov -Favorit je uvijek Magnus. Što je kraća kontrola vremena, on je jači. U principu, pored njega, tu su i velemajstori koji su se tokom ove godine dobro pokazali u rapidu i blitzu. Posebno ću izdvojiti indijsku omladinu.

- Ko je po vašem mišljenju najjači u ovoj generaciji?

Sanan Sjugirov — Uvijek mi se činilo da je najtalentovaniji Nihal Sarin. Izgubio sam od njega na Svjetskom prvenstvu. U rapid vremenskoj kontroli, mislim da je Nihal van konkurencije. Nedavno je osvojio Tata Steel Chess u Kalkuti, koji je imao sjajan sastav. U klasičnim takmičenjima ću možda izdvojiti Arjuna Erigaisija. Imao je veoma pristojan uspon u proteklih nekoliko godina. Čak i iznenađujući. Igrao sam protiv njega nekoliko puta na Aeroflot Openu, i nije mi se činilo da je tako jak.

- Za sebe, koji rezultat ćete smatrati uspješnim u Kazahstanu?

Sanan Sjugirov - Da idem što dalje mogu. Forma je sada daleko od optimalne, ali pokušaću da se pripremim. Još ima vremena.

— Da li se većem uspjehu nadate na rapidu ili blitzu?

Sanan Sjugirov — Sudeći po najnovijim nastupima, bolje šanse imam u blicu. U rapidu u posljednje vrijeme nisam imao najuspješnije rezultate. Iako je prije bilo obrnuto. Dakle, najvjerovatnije ću se fokusirati na blitz.

— Da li ste pratili Svjetsko prvenstvo u Fischerovom šahu?

Sanan Sjugirov - Gledao sam nešto, i čini mi se da je zanimljivo igrati Fišerov šah. Čak i kada sam gledao streamove, nije bilo dosadno.

- U budućnosti, Fischer random može u potpunosti zamijeniti klasični šah?

Sanan Sjugirov - Teško je reći. Ovdje ne zavisi sve od želje šahista. Prije svega, za ovo bi trebali da bude zainteresovani organizatori i gledaoci. Sada je interesovanje publike, iskreno, malo, sve je na pokroviteljima. Ako se ovaj pravac razvija, ja sam za to. Zaista, klasični šah ima previše remija.

Sanan Syugirov. Fotografija Eteri Kublashvili, "SE"

Niemann je jak igrač, ima veliku budućnost

— Hikaru Nakamura je postao svjetski prvak u Fischer random šahu. Pažljivo pratite njegovu igru?

Sanan Sjugirov -Počeo sam da gledam njegove streamove kada je počela pandemija. U početku ništa nisam propuštao, ali sada mi je već dosadio. U isto vrijeme, ne mogu a da se ne divim koliko čovjek ima energije. Stalno igra turnire ili pravi streamove.

- Da li ste mnogo puta pobjedili  Nakamuru?

Sanan Sjugirov - Dobio sam neke partije, ali generalno sam u velikom minusu u blicu. S njim nisam igrao klasične partije.

- Da li ste pobijedili Magnusa samo u klasičnom šahu na Olimpijadi 2010?

Sanan Sjugirov - Pobjedio sam ga i u klasičnoj partiji i blicu

- Da li je normalno reagovao na poraze?

Sanan Sjugirov - Naravno. S tim u vezi, odlikuje ga džentlmensko ponašanje. Izgubljena i izgubljena.

-Hans Niemann se ne bi složio s vama.

Sanan Sjugirov -Ovo je jedinstven slučaj i to se dogodilo s razlogom. Ne radi se o porazu. Ne znam da li je Niemann varao ili ne, ali očigledno Magnus vjeruje u to. Najvjerovatnije nikada nećemo saznati istinu.

- Da li ste puno igrali sa Niemannom?

Sanan Sjugirov -Prošle godine smo odigrali dvije partije. U partiji po klasičnom tempu sam igrao- nerješeno, ali u blicu sam izgubio. Iskreno, ovo prezime sam čuo u oktobru prošle godine, kada sam se spremao za partiju sa njim. Prošla je godina, a čini se kao da Amerikanac igra šah milion godina. Prije 1,5 godinu, da ste me pitali ko je Hans Niemann, ne bih vam odgovorio.

— Hans ima najbrži i najveći rast rejtinga Elo u poređenju sa svojim kolegama i drugim poznatim igračima, ako se uzmu u obzir partije uživo nakon dostizanja rejtinga od 2500. Da li je to iznenađujuće?

Sanan Sjugirov - Pripremajući se za njega, pažljivo sam proučavao taj trenutak. Tada nisam razmišljao o temi varanja. Mislio sam da je on  genije koji je mogao tako brzo da podigne svoj rejting. U svakom slučaju, čak i da je varao, on je veoma jak igrač. Ima sjajnu budućnost.

Ding je favorit u meču sa Nepomniachtchijem

- U proljeće 2023. godine održaće se meč za svjetskog šampiona između Jana Nepomnjačija i Ding Lirena. Da li vam je ponuđeno da se pridružite timu jednog ili drugog velemajstora?

Sanan Sjugirov — Ne, nije bilo takvih predloga. A Ding ne bi zvao. Njegov tim će vjerovatno biti samo kineski.

— Da li bi vas zanimalo takvo iskustvo?

Sanan Sjugirov - Zašto ne, ali to je druga stvar. Veoma je važno da postoji prijateljski kontakt. Jana poznajem od djetinjstva, ali nemamo blisko prijateljstvo.

- Ko bi bio favorit?

Sanan Sjugirov - Po mom mišljenju, mali favorit je Ding. Negdje 55/45. Samo se čini da je stabilniji. Može bolje da igra pod pritiskom. Iako ga je, s druge strane, Jan uspio dva puta pobijediti na turniru kandidata. Ali i u Jekaterinburgu i u Madridu, Liren nije bio u najboljoj formi. I onaj ko pobijedi prvu partiju imaće ogromnu prednost.

- A ako se meč održi u Kini...

Sanan Sjugirov - Mislim da Jan neće pristati da igra u Kini - i uradiće pravu stvar. Sa većim stepenom vjerovatnoće, meč će se odigrati na neutralnoj teritoriji.

- Pročitao sam da živite u Toljatiju. Da li su ovo aktuelne informacije?

Sanan Sjugirov - Ne, nikad nisam živeo u Toljatiju, dolazio sam tamo na trening kampove. Ostatak vremena živio je u domovini, u Elisti. Nedavno se preselio u Moskvu.

Sanan Syugirov. Fotografija Eteri Kublashvili, "SE"

-Da li ste promijenili trenera?

Sanan Sjugirov - Nemam trenera. Ako treba, konsultujem se sa velemajstorom iz Samare Jurijem Jakovičem.

- Slična situacija je i sa Nakamurom, koji takođe nema stalnog trenera.

Sanan Sjugirov - Ispostavilo se da je tako. Po mom mišljenju, nije bitna snaga igre vašeg mentora. Važno je uspostaviti kontakt. Sada osjećam da je bolje da se pripremam sam. Rezultati to potvrđuju. Istovremeno, ne isključujem da ću naći osobu sa kojom će se ispostaviti dobra saradnja.

— Kakvi su vam planovi za narednu godinu? Probiti se u prvih 20?Sanan Sjugirov - Pokušaću da nastavim napredovanje, ali mnogo će zavisiti od toga da li će Rusi biti pozvani na velike turnire. Recimo, ove godine sam želio da igram na Evropskom prvenstvu, ali to nije išlo iz više razloga. U 2023. godini bilo bi lijepo igrati na Grand Swissu i na još nekoliko važnih takmičenja.

https://www.sport-express.ru/chess/reviews/shahmaty-kto-takoy-sanan-syugirov-intervyu-rossiyskogo-grossmeystera-2008041/

Нема коментара:

Постави коментар